piątek, 26 czerwca 2015

Lesson #1 (Subject Pronouns and the verb 'be' - zaimki osobowe i czasownik 'być')

Step 1 (Krok 1)
Read and try to remember the following pronouns.
(Przeczytaj i postaraj się zapamiętać następujące zaimki).

ja
I
ty
you
on
he
ona
she
ono
it


my
we
wy
you
oni
they


Step 2 (Krok 2)
The verb 'be'. (Czasownik 'być')

I
am
Ja jestem
You
are
Ty jesteś
He
is
On jest
She
is
Ona jest
It
is
Ono jest



We
are
My jesteśmy
You
are
Wy jesteście
They
are
Oni/One są

Step 3 (Krok 3)
Let's watch the video and practise pronunciation.
(Oglądamy wideo i ćwiczymy wymowę razem z panem).



Step 4 (Krok 4)
Negative form - easy peasy.
(Forma negatywna - prościzna :)

I
am





not
You
are
He
is
She
is
It
is
We
are
You
are
They
are

Step 5
Let's watch the video and practise.


Step 6
Question form. (Forma pytająca).

Am
I
Czy ja jestem
Are
You
Czy ty jesteś
Is
He
Czy on jest
Is
She
Czy ona jest
Is
It
Czy ono jest



Are
We
Czy my jesteśmy
Are
You
Czy wy jesteście
Are
They
Czy oni/one są

Step 7
Let's watch the video and practise.


Step 8
Let's do an exercise. Complete the gaps, please. (Robimy ćwiczenie. Proszę uzupełnić luki).

1. I _________ Julio Garcia.
2. My name _________ Jackson.
3. How _________ you?
4. _________ your name Smith?
5. We _________ happy.
6. They _________not students. They _________ teachers.
7. _________ she from Poland?
8. Hello Kate, this _________ Anna.

Answers:
1. I am Julio Garcia. (Ja  jestem Julio Garcia)
2. My name is Jackson. (Mam na imię Jackson)
3. How are you? (Jak się masz?)
4. Is your name Smith? (Czy Ty nazywasz się Smith?)
5. We are/are not happy. (My jesteśmy/nie jesteśmy zadowoleni)
6. They are not students. They are teachers. (Oni nie są uczniami. Są nauczycielami)
7. Is she from Poland? (Czy ona jest z Polski?)
8. Hello Kate, this is Anna. (Cześć Kate, to jest Anna)

Step 9
Let's listen to a song. (Posłuchajmy piosenki - niby dla dzieci ale jak najbardziej można pośpiewać)



 
Step 10
Find these words in today's lesson. (Znajdź te słowa w dzisiejszej lekcji).

czytać, pamiętać, czasownik, oglądać, ćwiczyć, pytanie, ćwiczenie, uzupełnić

Footnotes (uwagi)
W języku angielskim zaimek 'I' (ja) piszemy zawsze wielką literą.
Nie ma takiego słówka jak 'czy'. Pytania z czasownikiem 'be' (być) tworzymy poprzez 'inwersję' (zamianę kolejności osoby i czasownika).
W języku polskim (i w wielu innych) często pomija się zaimki. Można powiedzieć na przykład 'Jestem wesoły' i każdy wie o co chodzi. Można też zamienić kolejność części zdania bez najmniejszej szkody (Wesoły dzisiaj jestem). A angielski jest tak poukładany, że nie można i koniec. Każde (każde) zdanie zaczynamy od podmiotu (którym najczęściej jest osoba), po którym zazwyczaj następuje czasownik.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz