poniedziałek, 29 czerwca 2015

Lesson #2 (Countries and nationalities - kraje i narodowości)

Step 1
Look at the graph and try to memorize the countries and nationalities. (Spójrz na graf i postaraj się zapamiętać nazwy krajów oraz narodowości)



Step 2
Complete the table with the names of the nationalities. If you have problems, look back at the graph (Uzupełnij tabelę nazwami narodowości. W razie problemów wróć do grafu z poprzedniego ćwiczenia).

Portugal, France, Japan, Turkey, Brazil, Cuba, Poland, China, Great Britain, Sweden, 
Greece, Russia, Iran, Iceland, Germany, Russia, Spain, Mexico, Italy, Korea

-ish
-an
-ese
not regular











Step 3
Listen to the song and complete the gaps with names of the countries. (Posłuchaj piosenki i uzupełnij luki nazwami krajów) *Uwaga - po paru odsłuchaniach piosenki nie można wybić z głowy.


I went to 1.__________ on an ocean liner
Went to 2.__________ in the back of a van
I went to 3.___________ all the way by train
Just to play in a rock 'n roll band
I went to 4.__________ just by chance
The 5.___________ just for the day
I went to 6.___________ just to pay my bill
And to play in a rock 'n roll band
I went to 7._________  - worked as an usher
Went to 8.__________ - jammed with a man
Rode a bike to 9.__________ ’cause I though it was near
To play in a rock 'n roll band
I went to 10.__________ - along with my bongo
Took a boat-ride to 11.__________ - along with my tuba
12. ___________, ’n Iceland, the Virgin Islands
To play in a rock 'n roll band

Answers:
1. China 2. Iran 3. Spain 4. France 5. USA 6. Brazil 
7. Russia 8. Japan 9. Korea 10. Congo 11. Cuba 12. Ireland

Step 4


Step 5
What do you think? Complete the sentences with a nationality (Co sądzisz? Uzupełnij zdania wpisując narodowość)

1. ___________women are the most beautiful.
2. ___________men are most romantic.
3. ___________cars are the best.
4. ___________food is the best.
5. ___________climate is good for me.

Step 6











Where
am
I





from
Skąd jestem?
are
you
Skąd jesteś?

is
he
Skąd on jest?
she
Skąd ona jest?
it
Skąd to jest?

are
we
Skąd my jesteśmy?
you
Skąd wy jesteście?
they
Skąd oni/one są

Watch the video and repeat the questions and the answers (Obejrzyj film powtarzając pytania oraz odpowiedzi)


Step 7
Find these words in today's lesson. (Znajdź te słowa w dzisiejszej lekcji).

patrzeć, zapamiętać, kraj, narodowość, piosenka, sądzić (myśleć), powtarzać

Footnotes (uwagi)
Kraje i narodowości piszemy wielkimi literami. Przed krajami nie stawiamy przedimków poza, oczywiście, kilkoma wyjątkami :) - the USA, the UK, the Netherlands, the Philippines (generalnie wtedy, gdy nazwa kraju ma liczbę mnogą albo jeśli wskazuje na to, że kraj składa się z części - the States, The Union, The Kingdom, The Republic etc.)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz