Step 1
Look at the graph and try to memorize the countries and nationalities. (Spójrz na graf i postaraj się zapamiętać nazwy krajów oraz narodowości)
Step 2
Complete the table with the names of the nationalities. If you have problems, look back at the graph (Uzupełnij tabelę nazwami narodowości. W razie problemów wróć do grafu z poprzedniego ćwiczenia).
Portugal, France, Japan, Turkey, Brazil, Cuba, Poland, China, Great Britain, Sweden,
Greece, Russia, Iran, Iceland, Germany, Russia, Spain, Mexico, Italy, Korea
-ish
|
-an
|
-ese
|
not
regular
|
|
|
|
|
Step 3
Listen to the song and complete the gaps with names of the countries. (Posłuchaj piosenki i uzupełnij luki nazwami krajów) *Uwaga - po paru odsłuchaniach piosenki nie można wybić z głowy.
I went to 1.__________ on an ocean liner
Went to 2.__________ in the back of a van
I went to 3.___________ all the way by train
Just to play in a rock 'n roll band
Went to 2.__________ in the back of a van
I went to 3.___________ all the way by train
Just to play in a rock 'n roll band
I went to 4.__________ just by chance
The 5.___________ just for the day
I went to 6.___________ just to pay my bill
And to play in a rock 'n roll band
The 5.___________ just for the day
I went to 6.___________ just to pay my bill
And to play in a rock 'n roll band
I went to 7._________ - worked as an usher
Went to 8.__________ - jammed with a man
Rode a bike to 9.__________ ’cause I though it was near
To play in a rock 'n roll band
Went to 8.__________ - jammed with a man
Rode a bike to 9.__________ ’cause I though it was near
To play in a rock 'n roll band
I went to 10.__________ - along with my bongo
Took a boat-ride to 11.__________ - along with my tuba
12. ___________, ’n Iceland, the Virgin Islands
To play in a rock 'n roll band
Took a boat-ride to 11.__________ - along with my tuba
12. ___________, ’n Iceland, the Virgin Islands
To play in a rock 'n roll band
Answers:
1. China 2. Iran 3. Spain 4. France 5. USA 6. Brazil
7. Russia 8. Japan 9. Korea 10. Congo 11. Cuba 12. Ireland
Step 4
Step 5
What do you think? Complete the sentences with a nationality (Co sądzisz? Uzupełnij zdania wpisując narodowość)
1. ___________women are the most beautiful.
2. ___________men are most romantic.
3. ___________cars are the best.
4. ___________food is the best.
5. ___________climate is good for me.
Step 6
Where
|
am
|
I
|
from
|
Skąd
jestem?
|
are
|
you
|
Skąd
jesteś?
|
||
is
|
he
|
Skąd
on jest?
|
||
she
|
Skąd
ona jest?
|
|||
it
|
Skąd
to jest?
|
|||
are
|
we
|
Skąd
my jesteśmy?
|
||
you
|
Skąd
wy jesteście?
|
|||
they
|
Skąd
oni/one są
|
Watch the video and repeat the questions and the answers (Obejrzyj film powtarzając pytania oraz odpowiedzi)
Step 7
Find these words in today's lesson. (Znajdź te słowa w dzisiejszej lekcji).
patrzeć, zapamiętać, kraj, narodowość, piosenka, sądzić (myśleć), powtarzać
Footnotes (uwagi)
Find these words in today's lesson. (Znajdź te słowa w dzisiejszej lekcji).
patrzeć, zapamiętać, kraj, narodowość, piosenka, sądzić (myśleć), powtarzać
Footnotes (uwagi)
Kraje i narodowości piszemy wielkimi literami. Przed krajami nie stawiamy przedimków poza, oczywiście, kilkoma wyjątkami :) - the USA, the UK, the Netherlands, the Philippines (generalnie wtedy, gdy nazwa kraju ma liczbę mnogą albo jeśli wskazuje na to, że kraj składa się z części - the States, The Union, The Kingdom, The Republic etc.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz